Träningsschema – pass 9.

Det går undan här hörrni. Pass efter pass avverkas. Vecka fyra är påbörjad, eller ja, till och med snart avslutad och jag känner att nu, nu börjar det hända grejer. Jag märker stor skillnad från löppass till löppass (med undantag för igår). Det är mer kvalité och känsla i passen än förut. Nog för att jag alltid strävar efter att ha någon sorts känsla och kvalité i mina träningspass, men ni förstår nog vad jag menar. Det där med träningsschema, ja, inte alls dumma grejer. Tummen upp!

 

  • Uppvärmning 2 km 
  • Koordninationslopp 4×100 meter 
  • 5×1 km med 1 min vila. Börja långsammare och kom in i det för att sedan trycka på. 
  • Nedjogg 2 km 

 

En mulen dag som övergick till strålande sol, Vad kan gå fel liksom? Något gick fel, eller egentligen inte. Jag var nog bara trött. Benen var trötta. Huvudet var trött. Alla intervaller genomfördes men inte alls med den där gnistan jag brukar vilja ha. Men alla träningsdagar är inte bra träningsdagar. Bara att bryta ihop och komma igen! Idag byter jag löparskorna mot skrot på gymmet..

ISpringa1 SpringaDet här är ett riktigt bra intervallställe. En bra asfalterad raka som är strax över 1 km. Elljusspår finns i närheten. Min lägenhet ligger ett stenkast härifrån. Miljön runt omkring är fin. Samt att man alltid blir påhejad av andra som har intervaller på schemat, inte bara ett bra intervallställe för mig alltså. Igår var det jag och fyra andra, men dom hade rullskidor på sig…

Har ni något bra ställe där ni kör intervaller i närheten?

/ M A R I

2 tankar på “Träningsschema – pass 9.

  1. Jag har ett ställe som ligger prick 2 km hemifrån och det ör en asfaltsrunda som är 1 km lång. Perfekt att köra intervallerna i träningsschemat på då uppvärmning oxh nedjogg är 2 km. ☺️ Hoppas du har bättre tryck i benen till nästa pass!

    • Men toppen ju! Så härligt när man har sådana platser nära, så en slipper ta sig iväg någonstans 🙂
      Kramar

Lämna en kommentar