Träningsschema – pass 7.

Vecka 3 är snart till ända och pass 7 är avklarat. Intervaller. Långa och korta. Pust och stön. Men effektivt.

  • Uppvärmning 2 km 
  • Koordinationslopp 5×60 m
  • 3×2 km med 3 min vila mellan varje 
  • 2 km nedjogg 

 

Den här gången tackar jag vädret för att över huvud taget komma ner i löparskorna. Benen var tunga. Men den där solen som strålade fick mig på andra tankar ganska omgående. När de kortare intervallerna var klara var jag pigg och benen kändes inte alls längre så tunga. Tänka sig att en aldrig (väldigt sällan) ångrar ett träningspass. De längre intervallerna var på något märkligt vänster enklare än de korta. Jag flög bokstavligt talat fram. Kanske inte på det tredje varvet, då ville jag helst av allt vara klar. Men det gick! Jag gjorde det. Sedan joggade jag väldigt lugnt hemåt.

Jag är överlycklig över att jag fått in intervaller i schemat på ett bra sätt igen.

Intervaller Intervaller1 SanningenDen nakna sanningen om hur jobbigt det kan vara med intervaller.,

/ M A R I

2 tankar på “Träningsschema – pass 7.

  1. Älskar den typen av intervaller. Som är så långa att man inte kan köra tokhårt. Där trivs jag bäst!

Lämna en kommentar