Veckans träning, v. 38.

En vecka är åter förbi. Måndag igen alltså. En vecka som är fylld med både jobb, skolråds-möte, träning och after work. Kan tänkas bli succé. En variation av mycket. Rätt utspritt på de alla fem dagarna som stundar, så, bra ska det nog bli..

Veckan som varit har också bjudit på variation. Härligt säger jag. Träningsmässigt har löpningen legat i fokus, vilket jag tänkt att det ska få göra nu ett tag framöver men givetvis med inslag av styrka för att förebygga skador och det har blivit fyra kvalitativa pass i veckan. Skönt. Sånär som på vaden som krånglar lite. Lösningen är nog stretch och massage.

Måndag8 km löping + 20 min styrka
TisdagIntervaller
Onsdag – Vila
Torsdag – Vila
Fredag – Vila
Lördag10 km löpning
Söndag – Löpning 5 km terräng (egentligen 12-13 km enligt schemat, men vill inte pressa min vad)

Notis: Träningsschemats alla pass har avverkats men med lite omdirigering på grund av annat som varit i vägen, annars tycker jag det är riktigt skönt att ha ett schema att följa just nu. Jag vet vad som ska göras och jag behöver inte alls tänka speciellt mycket inför passen. Riktigt skönt! Andra veckan startar idag. Heja heja!

thumbnail_FullSizeRender

/ M A R I

4 tankar på “Veckans träning, v. 38.

  1. Jag har svårt att få till träning måndag och tisdag. Himla synd, för det blir nästan lite småstressande att inte börja träna ”förrän” onsdag…

    Men men, snart ändras nog barnens schema. Kanske till det värre. Men kanske till det bättre. Who knows… 🙂

    Kram!

    • Mm, en vill ju börja veckan med massa härlig träning. Men du får se det som så, att du har ditt goda kvar till senare i veckan :).
      Kramar

Lämna en kommentar