Påbörjar ett träningsschema.

Ja, ni vet! Dagarna blir kortare, solen drar sig tillbaka och temperaturerna sjunker snabbt och innan man hinner blinka är det vintermörkt stora delar av dagarna. Det är då det är lätt att glömma viktigheterna i att faktiskt vara utomhus. Nu har jag ett toppenjobb som kräver att jag är utomhus, några timmar varje dag men frisk luft den här tiden kan en inte få för mycket av. Det händer också att man gömmer sig undan på gymmet istället, för att mörkret kanske skrämmer en lite. Men, det är då en behöver en skjuts i rumpan. En träningsboost så att säga. Så därför har jag valt att påbörja ett träningsschema, denna gången med inriktning Löpning. Förvånad? – Nej! Jag tänkte väl det. Löpningen är inget jag vill släppa taget om och framför allt inte den här årstiden, då det faktiskt är lätt att göra det. Jag vill hålla ångan uppe och att följa ett schema har förut fungerat toppen för mig och jag hoppas att det gör likaså denna gången.

Jag har valt ett schema som inriktar sig på att springa en halvmara på 1 h 50 min. Nu kommer inte mitt största fokus ligga på att uppnå just den tiden, utan mer på att fullfölja schemat, då jag tyckte det var bra upplagt samt att jag får plats med styrketräning däremellan också. Vilket jag vill. Så ja, spänningen är olidlig. Jag är peppad och idag är kör jag första passet. Heja Heja!

Har du något speciellt fokus i höst/vinter?

2014-08-30 138 Sv

/ M A R I

6 tankar på “Påbörjar ett träningsschema.

  1. Jag kan inte följa träningsscheman, får prestationsångest och tappar motivationen..Har provat men funkar inte.
    Jag kommer fortsätta med massa löpning i höst/vinter, ska köra Sthlm marathon nästa år, å i vinter blir det att byta ut några löppass mot skidåkning, samt att jag ska styrketräna, mycket basövningar som du tipsat om blir det också 🙂

    • Nja gillar att åka skidor, men vet inte om jag kan tävla med dom. Är mer för löpningen då 🙂 Tror jag ska anmäla mig till Whm 22 april i Sthlm, du vill inte springa det då? 🙂

Lämna en kommentar