Marklyft, chins och en cirkel.

Igår onsdag träffade jag upp en vän/kollega på SATS Lidingö efter att vi båda slutat, för att både umgås och göra det vi två gillar allra mest. – Träna! Det där att träna och samtidigt umgås med en vän är otroligt trevligt och tidseffektivt. Jag menar, en hinner med en hel del. Både skvaller och massa tunga repitioner. Strålande!

Såhär såg upplägget ut:

Uppvärmning:
Rörlighet + rodd

Styrka:
Marklyft 5-8 reps x 5

Chins:
5-10 reps x 5
Här är jag alldeles ny men med gummiband går det hyfsat. Gör som oftast att jag ”hoppar” upp och går sakta nedåt. Jäklar vad det tar. 

Cirkel:
Clean press med KB, 15 reps.
Stående rodd med stång, 70 sek.
Bicep curl med stång, 15 reps.
Axelpress med stång. 15 reps.
– Detta gjorde vi 3 varv

Mage:
Omvända crunch (raka ben) 10 x 3

chins1_Fotor_Collage

Idag är en härlig vilodag på schemat. Ska bli riktigt skönt och mina ömma muskler behöver det.  Vad står på ert schema? 

/ M A R I

6 tankar på “Marklyft, chins och en cirkel.

    • gummibanden är min kompis egna, men jag tror sats har sådana tillgängliga. Men som sagt, det tar 🙂 ordentligt. Ha en fin helg. kramar

  1. Sjuka barn, sjuk jag! Är livrädd att höstens ÅTTA VECKORS sjukdomshistoria ska göra en repris. Så i helgen gör jag inte mycket alls. Softar med barnen, leker på tomten, övar på att cykla (om man är 4,5 och inte kan så måste man öva) äter hemmagjorda dadel/chokadlbollar och pulled chicken (gjorde storkok igår, 2,5 kg kyckling)! Och hoppas att nästa vecka är en piggare och friskare sådan. Vilket roligt pass ni fick till. Hoppas träningsvärken sitter där den ska! Kram

    • Nej! Vad tråkigt. Du åkte dit. Krya på dig. Du får ligga hemma och låta mannen i huset sköta om dig/er. Och ja, ät en massa gott som kroppen behöver 🙂 kram kram

Lämna en kommentar