Första på två veckor.

Men alltså. Vilken känsla! Kan ej med ord beskriva. Trots att det kändes att jag inte rört mig nämnvärt på två veckor så var det så otroligt roligt. Jag la ribban utefter dagens känsla och dagsform. Att sedan få spendera första passet på två veckor med tjejerna i B.A.B.Y. Runners Team höjde känslan ännu mer. Toppen! Jag är tillbaka…

Kvällens pass fokuserades på teknik och backintervaller.
Rätt simpelt men otroligt viktigt och effektivt. Viktigt som i att träna löpteknik och effektivt som i att springa backar. Tummen upp!

Uppvärming:
1 km lugn jogg

Löpteknik:
Det finns väl egentligen inget som är rätt eller fel, för vi alla springer olika. Vi alla ÄR olika. Men, det finns alltid små knep att tänka på för att få sin egna löpstil förbättrad/effektivare.

Springa på hälarna / springa på tårna
Springa med ytterst lite benlyft / springa med höga knän och lätt tåisättning
Springa med armarna längst kroppen / Springa med pendlande armar

Varje övning gjorde vi väldigt överdrivet, bara för att verkligen känna skillnaden.

(Detta tycker jag personligen är jätteviktigt att lägga in i sina egna pass ibland, bara för att väcka tanken till liv och börja tänka på hur en springer).

Backintervaller:
(Lång backe)
– ruscher upp och jogg ner, x 5
– ruscher upp (maxade) och jogg ner, x 3

(Kort/brant backe)
– Ruscher upp, x 3
– Ruscher (maxade), x 3

Avslutning:
Plankan med benindrag, x 3

nikeInvigde min nya Niketröja som jag nämnde i förra inlägget. 

Glöm ej! Nästa måndag är det 1-årsjubileum. Då blir det en måndag utöver det vanliga. Kom och var med vetja.

/ M A R I

1 tanke på “Första på två veckor.

Lämna en kommentar